Uitvaartadviseur

Wil jij nabestaanden een waardig en betaalbaar afscheid geven? Wil jij werken bij een professionele organisatie die zich inzet voor nabestaanden met een heldere werkwijze? Ben jij een representatieve en charismatische harde werker met oog voor nabestaanden, jouw collega’s en de organisatie? Dan zoeken wij jou!

  • Amsterdam
  • 32-40 uur
  • MBO-4

Uitvaart24 is dé moderne uitvaartorganisatie met een frisse blik op de uitvaartbranche en een heldere werkwijze. Wij werken als een organisatie anno 2025 zou moeten werken in een sterk achter op de ontwikkeling lopende branche. Wij vinden dat een uitvaart anders moet en kan. Die visie wordt goed gehoord en zorgt voor groei. Kom jij ons versterken?

Wil jij nabestaanden een waardig en betaalbaar afscheid geven? Wil jij werken bij een professionele organisatie die zich inzet voor nabestaanden met een heldere werkwijze? Ben jij een representatieve en charismatische harde werker met oog voor nabestaanden, jouw collega’s en de organisatie? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?

Als ervaren uitvaartadviseur ondersteun en begeleidt je mensen met het maken van de meest passende keuzes voor het regelen van een uitvaart. Je weet hierin een goede connectie te maken met de behoeftes en iemand aan de hand door een voor hen onbekend landschap te loodsen. Doordat je weet wat belangrijke elementen zijn in het regelen van een uitvaart kan je een goed advies geven over de mogelijkheden. Tezamen met een berg aan informatie over mogelijkheden, diensten en locaties weet jij de juiste adviezen te geven om ook een financieel zo goed mogelijk geregelde uitvaart neer te zetten.

Daarnaast weet jij ook dat opvolging de kracht is van een totaaladvies, maar besef je je van de beste balans zodat men alle vrijheid en ruimte ervaart een weloverwogen keuze te maken. Is het nodig dat wij persoonlijk op bezoek gaan? Dan voel jij dit naadloos aan en zet jij je collega uitvaartverzorger in voor een persoonlijke (voor)bespreking. Lukt het jou om telefonisch te juiste snaar te raken? Dan kan jij dit goed verwerken in een op maat gemaakte en persoonlijke offerte.

Dit alles kan jij nauwkeurig administreren in ons CRM zodat de collega’s bij het starten van de dienstverlening alle informatie voorhanden hebben. Maar ook zodat je collega’s van het adviesteam de juiste gegevens hebben om analyses mee te maken.

Wie ben jij?

Jij wordt blij van het werken in een dynamische omgeving omdat je snel kan schakelen tussen verschillende werkzaamheden en de juiste behoefte weet te herkennen. Ondanks het snelle schakelen weet jij het overzicht en orde te bewaken en kan jij volledig gefocust een vraagstuk beantwoorden. Hiervoor ben je erg stressbestendig en kan jij effectief onder tijdsdruk presteren. Doordat jij de rust kunt bewaren weet jij goed voor jezelf en voor anderen prioriteiten te stellen en kan daardoor focussen op het helpen van nabestaanden.

Periodiek kan jij ook stilstaan bij wat je doet en hoe je dat doet. Daardoor denk je mee met hoe de werkzaamheden uitgevoerd worden en kan jij een positieve bijdrage leveren aan veranderingen van procedures. Wij werken niet met in beton gegoten procedures; alles ter verbetering en verheldering van onze diensten!

Waar ben jij goed in?

  • Timemanagement: je houdt de planning in de gaten, kunt snel schakelen om te zorgen dat een ieder de juiste aandacht krijgt;
  • Klantgericht en empathisch: In jouw handelen staat de klant altijd voorop! Om de klant en de organisatie goed van dienst te zijn, weet jij samen met technische ondersteuning snel een behoefte in te schatten. Je weet hoe de klant geholpen moet zijn en hoe je deze te woord moet staan of wanneer je de klant juist rust moet gunnen;
  • Omgaan met verschillende belangen: In alle facetten van het werk toon je dat je een verbindende factor bent tussen de klant, de emoties, het bedrijf en collega’s. Je weet wat een klant verwacht en Uitvaart24 kan bieden en je durft, zonder het bedrijfsbelang uit het oog te verliezen, van onze dienstverlening af te wijken als daar aanleiding voor is;
  • Overzicht: Je weet op ieder moment van de dag de status van de taken en aanvragen van die dag en kan dat eenvoudig inzichtelijk maken voor je collega’s zodat zij zich geen zorgen hoeven te maken over werkdruk. Daarnaast ben je goed in het creëren van overzichten voor de voorraad van verbruiksartikelen en bijvoorbeeld de administratie van onze hardware.

Verder ben je

  • Een evenwichtige persoonlijkheid die met emotionele nabestaanden kan omgaan;
  • Je bent eerlijk en oprecht, je bent gecommitteerd aan de kernwaarden van Uitvaart24 en durft voor je mening uit te komen;
  • Proactief en neemt initiatief: Je herkent probleemsituaties en denkt in oplossingen. Je denkt in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden;
  • Flexibel: werkwijzen kunnen veranderen en ook van het rooster kan in overleg worden afgeweken. We zijn een hecht team, dat voor elkaar inspringt. Wij verwachten dat je daar een actieve bijdrage aanlevert.

Je bezit

  • Enkele jaren aantoonbare ervaring in de uitvaartbranche als planner, uitvaartverzorger of medewerker bedrijfsbureau;
  • Minimaal MBO4-werk en denkniveau;
  • Administratieve basiskennis en kan methodisch werken;
  • Commerciële eigenschappen;
  • Uitstekende Nederlandse communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk) en je beheerst Office: (Outlook, Word);
  • Probleemoplossend vermogen en durft beslissingen te nemen;
  • Stressbestendig;
  • Een natuurlijke dosis humor.

Wat bieden wij je?

  • Een bepaalde tijd contract voor 12 maanden;
  • Full-time of part-time;
  • Salaris tussen de € 2.976,- en € 4.163,- bruto per maand o.b.v. trede 5b van CAO uitvaartbranche en full-time dienstverband;
  • Mogelijkheid voor toeslagen voor niet reguliere werktijden;
  • Vakantiegeld;
  • Pensioen;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Telefoon- en laptopplan;
  • Kerstpakket;

Zomaar een dag uit je werk

08:20 uur: Even koffiedrinken met je collega’s.

08:30 uur: De computer gaat aan ….  Je inventariseert de aanvragen die buiten kantoortijden zijn binnengekomen. Je brengt hierin een prioriteit aan en scant snel de telefonische afspraken die voor die dag staan.

09:30 uur: Je hebt een eerste adviesgesprek en bepaalt de juiste behoefte, in dit gesprek weet je ook de juiste informatie te achterhalen om een voorstel op maat te maken en kan je diverse vragen behandelen en daar een advies over geven..

10:00 uur: Je werkt direct het zojuist gevoerde adviesgesprek uit in een persoonlijke offerte. Controleert alle gegevens en stuurt deze uit. Je houdt direct rekening met een terugbelafspraak in de agenda. Hierna verwerk je nog een aantal per mail gestelde vragen.

11:00 uur: Er wordt ingebeld met een directe behoefte en je weet je werk direct aan de kant te leggen en een advies uit te brengen. Het gaat hierbij om een begrafenis en daar is wat speurwerk voor nodig. Op eigen houtje achterhaal je alle informatie zodat je een compleet voorstel uit kan brengen.

12:30 uur: Gezamenlijke lunch, met soms een lekker broodje kip.

13:00 uur: Ga je verder met de werkzaamheden uit de ochtend, het is wat druk op de front office waardoor je wat administratieve zaken overneemt. Als team staan we sterk!

15:00 uur: Je hebt nog een gepland adviesgesprek. Het gaat om een crematie in stilte en je rondt het gesprek al redelijk snel af. Mooi de tijd om een aantal terugbelafspraken te behandelen. Hierbij zijn er meerdere offertes akkoord en help je direct iemand met het afsluiten van een depositofonds..

16:30 uur: Je rond je werkzaamheden af en overlegt met je collega over verbeterpunten in het proces. Er zijn namelijk een aantal vragen die je vaker hebt teruggehoord, door daar beter over te kunnen informeren kunnen wij onze dienstverlening weer een stapje beter maken! Daarnaast merk je op dat een van de tarieven in de systemen van een uitvaartlocatie niet klopt, samen met je collega pas je dit direct aan.

17:00 uur: We ronden de werkzaamheden af en gaan op huis aan.

Procedure

Ben jij enthousiast en wil je meer weten over deze functie bij Uitvaart24. Aarzel dan niet om jouw sollicitatie in te sturen naar nieuwland@uitvaart24.nl of contact op te nemen met Alex Nieuwland op +31 (0) 6 45 97 91 87.

Direct solliciteren

Bent u enthousiast geworden om te werken bij Uitvaart24 in Amsterdam? Solliciteer direct en we nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Nog vragen?

Alex Nieuwland